wtorek, 25 sierpnia 2009

Moje roladki

Jak obiecalam wczesniej mam ochote dodać przepis na roladki, nie wiem czy według wlasnego przepisu, wiem ze moja Mama je czesto robila i są bardzo proste tylko ze niestety troche pracochłonne. Ja poświecilam im troche czasu, niestety. Poza tym bardzo lubie jak komus smakuja moje potrawy, wiem że coś mi sie udaje.
Mieszkam w domku, w ktorym przeplataja sie kultura rumuńska, litewska i polska i cześciowo angielska bo rozmawiamy po angielsku i probujemy potraw angielskich. Zreszta nie tylko angielskich, ostatnio kolezanka robiła prawdziwą torlillę z ziemniaków i cebuli, dodając przyprawy i zalewajac jajkiem jak na omlet. Było przepyszne mówię!!
Wracając do roladek. Przepis jest na 4 porcje, ale niestety w moim przypadku, konkretnie mojej lepszej połowy jest to niemozliwe gdyż znikają w ciagu 2 !! dni . Masakra. Ciekawe, czy to tak jak studnia bez dna? chyba tego nigdy nie sprawdze :)

Moje roladki (przepis na 4 porcje)

1,5 kg schabu (czystego bez tluszczu)
sól
pieprz
maggi
wędlina ( szynka do wyboru)
kiełbasa (pokrojna w spore plasterki)
1 cebula ( mozna dodać czerwona - ma lepszy smak)
zółty ser (pokrojony tez w spore kawałki)
można dodać boczek, ja nie dodałam bo nie było na stanie
olej
poł kostki masła
2 łyzki maki przennej
wykałaczki(do wykończenia)

Schab umyć wysuszyć. Pokroić na średnie plastry, ubić. Przygotować sobie wypełnienie, pokroić cebulę w połplasterki, wyjać szynkę, nawet dodać całe kawałki szynki rolady mają wtedy lepszy smak. Pokroić zółty ser w kostkę( nie drobna - całkiem sporą). Dokroić boczek i kiełbasę.
Ubite kawałki schabu, jeżeli sa małe zrobić z 2 jeden, posolić i popieprzyć z obu stron dodać po 1 plastrzesera, cebuli, szynki, kiełbasy czy boczku. Zawinać i dodać wykałaczkę, żeby sie mocno trzymało. Tak wypełnić wszystkie plastry schabu przekładajac wykałaczką.
Rozgrzać na patelni olej, wyłozyć wszystkie roladki i zrumienić ładnie ze wszystkich stron.
Wyłozyć na talerz, powyjmować z chłodnych wykałaczki.
Do gorącego oleju dodać poł kostki masła, maggi i troche wody, ale tak żeby tłuszcz nie trzaskał. Wszystko ma sie ładnie połaczyć. Zrobić zasmażkę dodając 2 łyżki maki. Do tak przygotowanego sosu, dodać wyłozone i bez wykałaczek rolady, smazyć, aż beda miękkie.
Mozna podawać z ziemniaczkami i róznymi sałatkami jak rowniez z ryżem.
Zyczę smacznego!

Powyzej wersja mini i wersja maxxxxxi ! :)



Powrocę ze zdjęciami tak szybko jak to będzie mozliwe :)

Brak komentarzy: