piątek, 5 lutego 2010

Słonecznie ...

Wiosny moze jeszcze nie ma a ja juz postanowiłam się pochwalić jak moja piękna roslinka wydaje nowe "owoce życia".
A za oknami słoneczko daje znać o sobie. Co nie oznacza, ze jest ciepło. Jest zimno, a raczej chłodno. Jak zawsze taka pogoda jest złudna bo mozna się np przeziębić. Ja tak niestety mialam w zeszłym roku. Uwazałam ze skoro słońce świeci to nie ma nic lepszego niz ubrać się prawie w letnie rzeczy. No i mi sie dostało. Jak zwykle przeziębiłam się. Ale jedno mądre przysłowie mówi: " polak zawsze mądry po szkodzie" więc tym razem nie popełnię takiego błędu. Co to to nie! Słoneczko moze sobie świecić ale tylko to! Oby było coraz lepiej.
A roślinka sobie rośnie z dnia na dzień, ciekawie jest spoglądać jak liście co dzień stają się większe. Tylko niestety mam z nią mały problem. Dbam o nią naprawdę szczególnie, tym bardziej ze to moj jedyny kwiatek doniczkowy, ale końcówki liści jakby suszeją, nie wiem czym to jest spowodowane. Nawet muszę się przyznać ze nie wiem jaką nosi nazwę owa roślinka.
Moze ktoś zna co to za odmiana i jak o nią dbać, wogóle co zrobić kiedy liście tak suszeją.
I czy mozna ją przesadzić do jakieś wiekszej doniczki.
Bo az mi jest jej zal jak patrze w jakim czasem jest stanie. Bylabym bardzo wdzięczna za wszelkie podpowiedzi.










4 komentarze:

MariaPar pisze...

Miałam kiedyś tę roślinę, nawet nie wiem jak się nazywa. Ciężka była w utrzymaniu, w końcu poddała się. Pozdrawiam

Anonimowy pisze...

bardzo przypomina marante ale pewna nie jestem wejdz sobie na forum gazety wyborczej tam sa fachowcy napewno zdobedziesz jakas informacje :),mozesz zamiescic tam rowniez to zdjecie

Przyrodniczo.pl pisze...

To jest stromante z rodziny marantowatych :) Rośliny z tej rodziny wymagają wysokiej wilgotności powietrza (za niskie powoduje właśnie obsychanie brzegów liści).

dori-scrap pisze...

Dziękuję za pomocne odpowiedzi. Rzeczywiście w domnku w którym mieszkamy jest "suche powietrze", staram się podlewać często i mało i nawilżać pomieszczenie, ale wydaje mi się że to za mało.
Kwiatka mam dość długo, prawie rok i jakoś się trzyma, mam nadzieję tylko oby jak najdłużej!
dziękuję i pozdrawiam